Doklad ako objekt
K štandartným dokladom informačného systému patria
- interný doklad
- pokladničný doklad
- bankový výpis
- odberateľské doklady
- faktúra
- zálohová faktúra
- zákazka
- objednávka
- dobropis
- dodávateľské doklady
- faktúra
- zálohová faktúra
- zákazka
- objednávka
- príjemka
- výdajka
- dodací list
- a ďalšie
Systém nepracuje dávkovým spôsobom, ale zabezpečuje okamžitý prístup k vloženým alebo zmeneným údajom všetkým užívateľom systému (podľa nastavených prístupových práv).
Hospodárske strediská
Systém používa hierarchické členenie stredísk. Nástrojom pre prípravu výstupov podľa hospodárskych stredísk je možnosť preddefinovania percentuálneho rozdelenia nákladov (výnosov) po hospodárskych strediskách (napríklad mesačné rozúčtovanie nájmu alebo telefónov podľa zadaného kľúča). Strediská je možné zoskupovať podľa potreby a takým spôsobom získavať údaje o výsledkoch pracovných skupín alebo činností. Je tiež možné sledovať náklady priamo na pracovníka, a tak získať informáciu o kalkulácii projektov, ktorých sa zúčastňuje konkrétna skupina pracovníkov.
Saldokonto
Saldokonto poskytuje informácie k zadanému dátum (dáva možnosť "vrátiť sa v čase").
Výhodou je "neúčtovné saldokonto"- zostava na základe zaevidovaných dokladov (došlé a vystavené faktúry, pokladňa, banka) - ešte pred ich zaúčtovaním! Je to veľmi užitočný nástroj, ktorý dovoľuje mať kontrolu nad tokom peňazí aj vo firmách, kde účtovanie nie je plynulé, ale napríklad vedené externe.
Posledná úprava Nedeľa, 09 Máj 2010 18:34